tirsdag den 18. august 2015

Kamille te


I går sad Milo og jeg lige og hyggede med en lille kop te med honning, vi er begge lidt snottede og hoster, og man siger jo at kamille te kan kurere alt (;
Og det fik mig til at tænke på den gang Milo var en meget mindre baby, og han havde fået en rigtig rød numse :(
Der fik jeg mange tips til hvordan det bedst kunne kureres, og en af dem var netop Kamille te, men det havde nu ikke den store effekt på Milo. Vi prøvede også verseline og zink salve, men heller ikke det hjalp, trods de små sår han havde fået. 
Men så fortalte min svigerinde mig at man kunne koge små stykker stof (vi klippede en stofble i små firkanter) og ligge det i bleen når de var afkølet lidt, og efter en dag kunne vi allerede se en stor bedring! 
Det er fordi at en ble suger meget og når man så har en lidt våd tyndhudet numse så gnaver bleen på en måde, så de små har brug for vådt mod vådt. 

Det er i hver fald det råd jeg ville give videre her fra! :) 

Hvis i har nogle erfaringer og råd i vil tilføje er i meget velkommen til at skrive dem i kommentarerne, da alle børn har brug for forskellig behandlinger :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar